امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
نظرسنجی سایت
بخش بعدی
1- معلمان سعی در بالا بردن به روز دانش و آگاهی خود نموده علاوه بر آن از تجربیات دیگر معلمان در زمینۀ آموزش و یادگیری این دانش آموزان استفاده کنند.
2- برنامه های آموزش مهارت برای دانش آموزان تقویت شده به نحوه ی که زندگی گروهی و اجتماعی را بهتر بیاموزند.
3- آموزش قبل از دبستان در همه گروهها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
4- معرفی توانمندیهای این کودکان به جامعه از طریق رسانه های حجمی با تشکیل نمایشگاههای آثار هنری این کودکان.
5- انجمن حمایت از کودکان معلول در هر شهری به طور فعال ایجاد شود تا کودکان و خانواده های آنان بتوانند مشکلات خود را از طریق این انجمن ها کاهش داده و در راستای توانبخشی این کودکان اقدام کند.
6- ارائه آگاهی و تجربیات مفید و سازنده معلمین برای دیگر معلمان این گروه از دانش آموزان
* بحث نتیجه گیری
سوالات پژوهش
1- به نظر هوش کودکان عقب مانده ذهنی تا چه حد در یادگیری مفاهیم ریاضی شکل دارد؟
2- به نظر شما هوش کودکان عقب مانده ذهنی تا چه حدی در یادگیری مفاهیم انتزاعی شکل دارد؟
در این تحقیق طی بررسی های انجام شده این نتایج حاصل شده است در پاسخ به سوال 1 فرضیه 1 کل نمونه بررسی شده حدودی 40 درصد گزینه خیلی زیاد و سوال 2 و 75 درصد به گزینه ی خیلی زیاد و پاسخ داده اند بنابراین طبق یافته های انجام شده از تحقیق کودکان عقب مانده ذهنی از لحاظ توانمندی هوش به اندازه کودکان عادی هستند و از آن جایی که رابطه به زیاد هوش و میزان یادگیری وجود دارد پس کودکان عقب مانده ذهنی در همۀ امور تحصیلی از همسالان خود عقب تر هستند پس تاثیر هوش در یادگیری کودکان عقب مانده ذهنی بسیار است بنابراین فرضیه ارائه شده تاثیر میشود.
فرضیه 2 عملکرد حافظه کودکان عقب مانده ذهنی در یادگیری موثر است.
3- به نطر شما عملکرد حافظه در یادگیری کودکان عقب مانده ذهنی تا چه حد تاثیرگذار است؟
4- به نظر شما تا چه اندازه عملکرد حافظه کوتاه مدت در یادگیری کودکان عقب مانده ذهنی تاثیرگذار است؟
در این تحقیق طی بررسی های انجام شده این نتایج حاصل شده است
در پاسخ به این سوال 3 فرضیه 2 از تعداد 20 نمونه بررسی شده حدود 55 درصد و در سوال درصد گزینه خیلی زیاد را انتخاب کردند بنابراین طبق یافته های انجام شده از تحقیق تائید عملکرد حافظه در یادگیری کودکان عقب مانده ذهنی بسیار زیاد است پس فرضیه ارائه شده ما تائید میشود
فرضیه 3- دامنه ی توجه و تمرکز کودکان عقب مانده ذهنی بر آموزش و یادگیری آنها تاثیر منفی دارد.
5- دامنه توجه و تمرکز در کودکان عقب مانده ذهنی هنگام آموزش و یادگیری تا چه حدی است؟
در فرضیه سوم تحقیق تا یک سوال در مورد آن ارائه شده است نتایجی که از تحقیق به عمل آمده بشرح زیر میباشد
70 درصد گزینه کم را پاسخ داده اند پس باتوجه به بررسی های استنباطی و توصیف میتوان ادعا کرد دامنه توجه و تمرکز کودکان عقب مانده ذهنی بر آموزش و یادگیری آنها تاثیر منفی دارد
فرضیه 4 درک کودکان عقب مانده ذهنی بر یادگیری مفاهیم تاثیر منفی دارد
در این مقاله موارد زیربررسی میشود واژگان مرتبط نظر اسلام و متفکران اسلامی فلسفه تفاوت های حقوقي در اسلام زمینه های پیدایش و بررسی فمنیسم جایگاه زن قبل و بعد اسلام جایگاه زن در قوانین داخلی مقايسة تفاوت حـقوقي جـنسيتي در اسلام و ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یامحبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا