6-3-5 وسيله جلوگيري از استفاده غير مجاز بايد طوري طراحي و ساخته شده باشد كه حتي پس از مقداري فرسودگي حاصل از 2500 بار عمل قفل شدن در هر جهت ، كاملاً موثر بماند .
7 وسايل جلوگيري از استفاده غير مجازالكترومكانيكي و الكترونيكي
وسايل جلوگيري از استفاده غير مجاز الكترومكانيكي و الكترونيكي در قسمتي كه نصب مي شوند ، بايد مطابق با الزامات ...
6-2-2 هنگاميكه كليد در قفل وسيله جلوگيري از استفاده غير مجاز قرار دارد ، نبايد امكان جلوگيري غير عمدي براي انتقال قدرت باشند حتي اگر وسيله جلوگيري از استارت موتور عمل كرده و يا براي عمل تنظيم شده باشد .
6-2-3وسيله جلوگيري از استفاده غير مجاز بايد به گونهاي طراحي وساخته شده باشد كه حتي پس از مقداري فرسودگي حاصل از 2500بار عمل قفل شدن ...
6-1-3 وسيله جلوگيري از استفاده غير مجاز بايد همواره بندهاي 5-10 ، 6-1-1 ،6-1-2 و6-1-4 را پس از آنكه 2500 بار تحت عمل باز و بسته شدن قفل در هر جهت ، درآزمون فرسايش مشخص شده در پيوست “الف” قرار گرفت ، برآورده نمايد .
6-1-4 وسيله جلوگيري از استفاده غير مجاز ، بايد در وضعيت فعال شدهاش، يكي از معيارهاي زير را برآورده نمايد .
6-1-4-1 بايد استقامت ...
5-10-2 در مورد وسايل جلوگيري از استفاده غير مجاز ، چنانچه عمل بيرون كشيدن كليد موجب فعال شدن وسيله شود لازم است كه حداقل دو ميلي متر جابجايي قبل از فعال سازي وسيله يا بكارگيري يك وسيله سوار شدني به منظور جلوگيري از خروج اتفاقي يا جزئي كليد امكان پذير باشد .
5-11 براي فعال سازي عمل قفل شدن و/يا از قفل خارج شدن وسيله جلوگيري از استفاده غير ...
5-5 وسيله جلوگيري از استفاده غير مجاز بهتر است بعنوان يكي از تجهيزات اصلي بر روي خودرو نصب شود ( يعني وسيله توسط سازنده خودرو پيش از فروش اوليه كار گذاشته شود .) وسيله بايد طوري نصب شود كه حتي پس از خارج نمودن از محفظهاش هنگاميكه در شرايط قفل ميباشد ، سيستم، جز با ابزارهاي ويژه نتواند غير فعال گردد . اگر امكان خارج نمودن ...
4-5 كليد
هر وسيله طراحي ساخته شدهاي است كه روشي براي كار سيستم قفل كننده تامين ميكند . اين سيستم طوري طراحي و ساخته شده كه فقط با همان كليد عمل مينمايد .
4-6 كد چرخشي[1]
يك كد الكترونيكي شامل چندين جزء ميباشد كه تركيب آنها به صورت تصادفي پس از هر عملكرد واحد انتقال تغيير مييابد .
5 ويژگيهاي عمومي
5-1 وسيله جلوگيري از ...
4 اصطلاحات و تعاريف
در اين استاندارد اصطلاحات و/يا واژه ها با تعاريف زير بكار ميرود :
4-1 نوع خودرو [1]
يك گروه از خودروهاي موتوري است كه در جنبه هاي اساسي زير تفاوتي نداشته باشند :
4-1-1 نوع مشخص شده توسط سازنده
4-1-2 ترتيبات و طراحي قطعه يا قطعاتي از خودرو كه وسيله جلوگيري از استفاده غير مجاز بر روي آن عمل ميكند.
4-1-3 نوع وسيله ...
خودرو – دستگاههاي ضد سرقت
فصل اول
وسايل جلوگيري از استفاده غير مجاز
1 هدف
هدف از تدوين اين استاندارد ، تعيين ويژگيها و روشهاي آزمون دستگاههاي ضد سرقت به منظور جلوگيري از سرقت خودروها و استفاده غير مجاز آنها ميباشد.
2 دامنه كاربرد
همه خودروهاي گروه M1 وN1 كه در استاندارد ملي ايران به شماره ......1 تعريف شده و داراي چهار چرخ و ...
پيشگفتار
استاندارد “خودرو- دستگاههاي ضد سرقت ” كه پيشنويس آن توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران در كمسيونهاي مربوط تهيه و تدوين شده و درپنجاه و چهارمين جلسه كميته ملي استاندارد مورخ 24/12/81مورد تاييد قرار گرفته است ، اينك به استناد بند يك ماده 3 قانون اصلاح قوانين و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ...
مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مي تواند با رعايت موازين پيش بيني شده در قانون به منظور حمايت از مصرف كنندگان، حفظ سلامت و ايمني فردي وعمومي، حصول اطمينان از كيفيت محصولات و ملاحظات زيست محيطي و اقتصادي، اجراي بعضي از استانداردها را با تصويب شوراي عالي استاندارد اجباري نمايد.
مؤسسه مي تواند به منظور حفظ بازارهاي بين ...
آشنايي با مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران
مؤسسه استانداردوتحقيقات صنعتي ايران به موجب قانون، تنهامرجع رسمي كشوراست كه عهده داروظيفه تعيين، تدوين ونشراستانداردهاي ملي (رسمي) ميباشد.
تدوين استاندارد در رشته هاي مختلف توسط كميسيون هاي فني مركب از كارشناسان مؤسسه، صاحبنظران مراكز و مؤسسات علمي، پژوهشي، توليدي واقتصادي ...
قلمرو ثانويه- قلمرو ثانويه كمتر نقش مركزي و انحصاري دارد و معادل گروه هاي ثانويه در جامعه شناسي است. لايمن و اسكات (1967) دو نوع قلمرو، قلمرو «خانه» و قلمرو «تعاملي» را مشخص كرده اند كه تقريباً با طبقه بندي ما هماهنگي دارد.
استفاده كنندگان معمول قلمرو خانه در دسترسي به آن آزادند و مي توانند بر استفاده ديگران از آن نظارت ...